Sidste frist for tilmelding er overskredet så der er desværre lukket for online tilmelding.

Tilmelding til 'Webinar for matematikvejledere "Hvordan designer man et godt eksamenssæt?" med Peter Trautner Brander '


Sted: Teams

Starter: 18-11-2020 kl. 14:00
Slutter: 18-11-2020 kl. 15:30
Tilmeldingsfrist: passeret

Beskrivelse af aktivitet

Da vi ikke kan holde årskursus i år, tilbyder vi i stedet, at I kan deltage i nedenstående webinar. Indholdet er relevant for såvel matematikvejledere som vores daglige kollegaer. Derfor opfordrer vi til at I samler jeres matematikkollegaer og udnytter muligheden som Peter Branders oplæg giver for faglig diskussion i faggruppen. Der er en fantastiske mulighed for at stille spørgsmål til én som både har fokus på de svage elever, i form af sit virke som matematikvejleder, og som er med til at udforme de eksamensopgaver alle vores elever møder.

Formen er planlagt således at Peter Trautner Brander holder et oplæg på ca. 45 minutter, hvorefter der er mulighed for at stille spørgsmål.

Vi håber så mange af jer som muligt kan finde lejlighed til at deltage ’live’ og dermed bidrage med spørgsmål. Men der er dog også mulighed for at se webinaret efterfølgende – da det er tilgængeligt en uge efter det afholdes.

Peter Trautner Brander: Hvordan designer man et godt eksamenssæt?
Oplægsholderbeskrivelse: Peter Brander, Næstved Gymnasium og HF, HF-opgavekommission siden 2006, matematikvejleder siden 2014.
Oplæggets indhold: Den skriftlige eksamen er en kompleks størrelse, som skal teste mange kompetencer og emner. Opgaverne skal tage hensyn til mindstekrav, IT-værktøjer og skabeloner. Og eksamensresultatet skal være magen til sidste år; De dygtige skal have 12 og de svage skal have 02. Hvordan arbejder opgavekommissionerne med at løse denne opgave? Hvilke redskaber bruger de? Og hvorfor går det ikke galt oftere end det gør?