Dialogmøde vest i Engelsklærerforeningen for Gymnasiet og HF

Dialogmøde i Engelsklærerforeningen for Gymnasiet og HF

Efter at have sat fokus på foreningens økonomi det sidste år, så vil bestyrelsen gerne rette sin opmærksomhed mod foreningens kerneydelse, nemlig medlemmernes faglige og pædagogiske interesserer i faget samt forbedring af medlemmernes arbejdsforhold, som det så fint hedder i foreningens vedtægter.

Inden vi går i gang, så vil vi dog gerne høre fra vores medlemmer. Derfor inviterer vi til to elektroniske dialogmøder på Zoom – et for øst og et andet for vest. Møderne vil tage udgangspunkt i de spørgsmål vi stillede i nyhedsbrevet udsendt d. 6/8-20 samt evt. andre punkter, som medlemmer gerne vil diskutere. Spørgsmålene kan ses her.

1. Hvor ser I engelskfagets største udfordringer?
2. Udover kursusvirksomhed kunne I forstille jer andre aktiviteter foreningen kunne byde ind med?
3. Hvordan ser I engelskfagets status, som et sprogfag der placerer sig mellem dansk og 2. fremmedsprog?
4. Andet?

Målgruppe: Medlemmer af Engelsklærerforeningen for Gymnasiet på STX eller HF
Tidspunkt:
Dialogmøde øst: onsdag d. 26. august 2020 fra kl. 16.00 – 17.00
Dialogmøde vest: torsdag d. 27. august 2020 fra kl. 16.00 – 17.00

Sted: Elektronisk møde på Zoom (link samt vejledning sendes ud i løbet af uge 35)
Tilmeldingsfrist: fredag d. 21. august 2020

Kontakt: Bodil Aase Frandsen Schmidt, baf@egonline.dk